پاورپوینت تغییرات سازمانی

  • پاورپوینت تغییرات سازمانی

  • موضوع : مدیریت
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 52
  • حجم فایل: 1.01 mb




 

اگر به دنبال ارتقا و تحول در سازمان یا کسب‌وکار خود هستید، پاورپوینت تغییرات سازمانی ما بهترین راه‌حل برای شماست. این مجموعه 52 اسلایدی شامل اطلاعات کاربردی و مفید در مورد انواع و مراحل تغییرات سازمانی، مدیریت تغییر، و چگونگی غلبه بر مقاومت در برابر تغییرات است.

با تهیه این پاورپوینت، به بهترین رویکردها و استراتژی‌ها برای تحول سازمانی دسترسی خواهید داشت. همچنین، محتوای آن به راحتی قابل ویرایش است، که به شما امکان می‌دهد متناسب با نیازهای خاص سازمان خود، تغییرات لازم را اعمال کنید. با این ابزار، می‌توانید سازمان خود را به سمت موفقیت و پیشرفت هدایت کنید. فرصت را از دست ندهید و هم‌اکنون پاورپوینت را خریداری کنید!

 

مقدمه

پاورپوینت حاضر به بررسی تغییرات سازمانی و اهمیت آنها در موفقیت کسب‌وکارها می‌پردازد. آغاز پاورپوینت تعریفی از تغییر سازمانی ارائه می‌دهد و به بررسی دلایل و نیازهای تغییر در سازمان‌ها می‌پردازد، مانند تغییر در مدیریت، پیشرفت فناوری، و فشارهای اقتصادی.

نویسنده همچنین انواع تغییرات را به دو دسته کلی تطبیق‌پذیر و تحول‌گرا تقسیم‌بندی کرده و هر یک را تشریح می‌کند. سپس مراحل مدیریت تغییر و استراتژی‌های اجرایی برای موفقیت در فرآیند تغییر معرفی می‌شود. نقش فرهنگ سازمانی و نحوه غلبه بر مقاومت در برابر تغییر نیز از موضوعات مهم دیگری است که بررسی می‌شود. با توضیحات جامع درباره انواع تغییرات و گام‌های ضروری برای پیاده‌سازی موفق، این پاورپوینت  منبعی مفید برای مدیران و دانشجویان مدیریت است.

 

 

بخشی از متن:

تغییر یا تحول سازمانی چیست؟

«تغییر سازمانی به اقداماتی گفته می‌شود که طی آن یک شرکت یا کسب‌وکار بخش‌های عمده‌ای از سازمان خود را دگرگون می‌کند؛ مانند فرهنگ آن سازمان، فناوری‌ها یا زیرساخت‌های استفاده شده یا فرایندهای کاری داخلی.» انواع تغییر سازمانی آن‌هایی هستند که تأثیر قابل توجهی بر کل سازمان دارند. تغییرات عمده به سمت پرسنل، اهداف شرکت، ارائه خدمات و عملیات، همگی اشکال مختلف تغییر سازمانی در نظر گرفته می‌شوند که دسته بندی گسترده‌ای دارد. قبل از اینکه بتوانید

 

چه سازمان‌هایی نیازمند تغییر هستند؟

تغییرات در سازمان‌ها به دلایل مختلفی انجام می‌شود، گاهی این تغییرات به معنای تحول نزدیک‌ترند و گاهی اقدامات کوچک‌تری را شامل می‌شوند. به همین دلیل، تغییرات سازمان را باید یک طیف در نظر بگیریم و به همین ترتیب، بهانه‌های تغییر را هم از بزرگ به کوچک دسته‌بندی کنیم.

الف) تغییرات تطبیق‌پذیر: یک سمتِ این طیف تغییرات تطبیق‌پذیر حضور دارند. این شکل از دگرگونی‌ها در افراطی‌ترین شکل خود معمولاً بر اصلاح یا بهبود متمرکز هستند. تغییر در رویکردها برای یافتن پاسخ به مشکلات در این دسته قرار می‌گیرند. برای مثال جابه‌جایی ساعت ناهار کارکنان برای افزایش بهره‌وری نمونه‌ای از این شکل تغییرات است.

ب) تغییرات تحول‌گرا: این تغییرات بنیادین هستند و معمولاً زمان و هزینه قابل‌توجهی به سازمان تحمیل می‌کنند به همین دلیل معمولاً تنها زمانی به کار گرفته می‌شوند که اصل کسب‌وکار با تهدید روبه‌رو شده باشد. برای نمونه، شرکت کداک که تولیدکننده فیلم‌های آنالوگ عکاسی بود با پیشرفت فناوری نیازمند تغییر تحول‌گرا بود، تغییری که انجام نشد و کداک را نابود کرد.

موارد زیر نمونه‌هایی از محرک‌های تغییر هستند و در هر کدام از آن‌ها ممکن است نیازمند تغییرات جزئی یا کلی باشید. البته فراموش نکنید که بعید است مسیرِ رفته سایرین را عیناً دنبال کنید و به نتیجه برسید، هر سازمان نیازمند نسخه تحولی خاص خود است.

1- تغییر در مدیریت

هراندازه هم تصور کنید که ساختار سازمان شما مبتنی بر سندهای بالادستی یا استراتژی‌هاست، باز هم تغییر در مدیریت ممکن است باعث ایجاد تحول ‌شود. برای مثال، پس از هر دوره انتخابات ریاست جمهوری یا شهرداری‌ها می‌توانید شدیدترین نوع این تغییرات را در نهادهای دولتی ببینید.
 تغییر مدیریت معمولاً با تغییر در سازمان همراه است. این تغییرات ممکن است در تمام ساختار یا اصلاح شیوه‌ها، اهداف و چشم‌اندازها باشد.

2- شکست‌های متوالی

تغییر سازمانی در کسب‌وکارهایی که به‌طور مداوم با شکست روبه‌رو هستند یا به اهداف از پیش تعیین‌شده خود نمی‌رسند اجتناب‌ناپذیر است. در چنین شرایطی اگر در برابر تغییر انعطاف به خرج ندهید

 

مراحل تغییر و ۵ گام برای تحول سازمانی

تغییرات سازمانی نیازمند یک برنامه دقیق و منظم است به شکلی که با عمیق‌تر و وسیع‌تر شدن تغییرات، اهمیت این برنامه نیز افزایش پیدا می‌کند. با این حال، مانند هر برنامه دیگری، تغییرات از نقطه‌ای شروع و به نقطه‌ای ختم می‌شوند، در این بین اما توجه به چند نکته، نتیجه‌بخش بودن برنامه را تقویت خواهد کرد.

1- آماده‌سازی سازمان برای تغییر

پیش از آغاز تغییرات، سازمان باید از نظر امکانات و فرهنگ سازمانی آماده تغییر باشد. در فاز آماده‌سازی، مدیر یا مسئول مربوطه باید صادقانه دلایل تغییر را به اعضا توضیح دهد. آگاه‌سازی کارکنان باید از وصف حال فعلی سازمان آغاز و با ارائه گزارش، همه افراد را با چالش‌های احتمالی در فرایند تغییر آشنا کند. برای شفاف شدن این وضعیت، می‌توانید از پرسشنامه نبض کارکنان استفاده کنید. فراموش نکنید که از نظر روانی، افراد تمایل چندانی به تغییر ندارند و در صورت اقناع نشدن، در برابر هرگونه دگرگونی مقاومت خواهند کرد.

2- ایجاد چشم‌انداز و برنامه تغییر

* پس از اینکه سازمان آماده انجام تغییرات شد، مدیران باید یک برنامه واقع‌گرا و عملی ارائه کنند. این برنامه باید موارد زیر را شامل شود:

* اهداف استراتژیک: این تغییرات در راستای رسیدن به چه اهدافی هستند؟

* شاخص‌های کلیدی عملکرد: میزان موفقیت برنامه چطور اندازه‌گیری می‌شود؟ وضعیت فعلی بر اساس چه معیارهایی سنجیده می‌شود و وضعیت آن‌ها چگونه است؟

* تعیین مسئولیت‌ها: چه کسی بر انجام تغییرات نظارت می‌کند؟ وظیفه هر فرد در این برنامه چیست؟

* حدود برنامه: چه گام‌ها و اقداماتی خارج از این برنامه انجام خواهد شد؟ محدوده اقدامات برای تغییر چگونه است؟

3- اجرای تغییرات

پس از ایجاد برنامه، باید بر اساس گام‌های تعیین‌شده، تغییرات اعمال شوند. از آن جایی که ورود به تغییرات به معنی ورود به دنیایی است کمتر شناخته شده

 

 

فهرست:

تغییر یا تحول سازمانی چیست؟
چه سازمان‌هایی نیازمند تغییر هستند؟
انواع تغییر در سازمان
تغییرات هفتگانه مایکل آرمسترانگ
تغییرات سه‌گانه آکرمن
مراحل تغییر و ۵ گام برای تحول سازمانی
تفاوت مدیریت تغییر و تغییر سازمانی
مراحل مدیریت تغییر
نقش فرهنگ سازمانی در تغییرات
گام‌های غلبه بر مقاومت در برابر تغییر
استراتژی های تغییر برنامه ریزی شده

 

 

عنوان: پاورپوینت تغییرات سازمانی 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 52 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت تغییرات سازمانی