مدیریت تجمیع پروژه Project Integration Management

  • مدیریت تجمیع پروژه Project Integration Management

  • موضوع : مدیریت
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 37
  • حجم فایل: 2.16 mb




 

مدیریت یکپارچه سازی ، هماهنگی در زمینه ایجاد، اجرا و کنترل تغییرات در برنامه پروژه  است

مدیریت ادغام پروژه ، ایجاد هماهنگی کلیه عناصر یک پروژه است که شامل هماهنگی وظایف ، منابع ، ذینفعان و سایر عناصر پروژه میباشد

مدیریت ادغام پروژه علاوه بر مدیریت تعارضات بین جنبه های مختلف یک پروژه ، وظیفه ایجاد تعامل بین درخواست های رقابتی و ارزیابی منابع را هم برعهده دارد.

آیزنر و همکاران (1993) مدیریت ادغام را چنین تعریف می کنند:عنصر اصلی که مهندسی سیستم آنها یک مفهوم را پیشنهاد می دهند ،"مهندسی ادغام" نامیده می شود .

  1. . آصف و همکاران (2010) از ادغام به عنوان یک فرایند آگاهانه از توسعه یک ساختار حکمرانی ، که مدیریت نیازهای اصلی سهامداران را بیشتر می کند یاد میکنند

(1بیان کلیات پروژه کاری Project Statement of Work (SOW) شامل یک نیاز تجاری ، شرح دامنه یک محصول و یک برنامه استراتژیک است

(2توصیفی داستانی از یک محصول / خدمات روی پروژه است.

(3مورد تجاری Business Caseسندی است که اطلاعات لازم برای تعیین ارزش سرمایه گذاری یک پروژه را فراهم می کند. پرونده های تجاری نتیجه نیازهای سازمانی ، تقاضای مشتری ، پیشرفت های فنی ، تقاضاهای قانونی ، تأثیرات زیست محیطی ، نیازهای اجتماعی است

(4قرارداد مشابه  Contractارائه رزومه کاری مشابه  و پروژه های انجام شده برای مشتری

(5عوامل محیطی سازمانی :از جمله: استانداردهای دولت یا شرکت ، زیرساخت های سازمانی ، شرایط بازار و ...

(6دارایی های فرآیند سازمانی شامل: فرآیندهای استاندارد ، قوانین و تعاریف سازمانی ، الگوهای سازمانی ، اطلاعات تاریخی و سطح علمی پرسنل شرکت.

 

خلاصه نیازهای تعریف یک پروژه

نیاز تجاری

اهداف پروژه

محدوده محصول و محدوده پروژه

اطلاعات بودجه

اطلاعات زمانبندی

اطلاعات مربوط به اتمام پروژه

اطلاعات مربوط به ریسک

معیارهای پذیرش پروژه

نام مرجع امضاء ، قدرت معتبر و مدیر پروژه

اعضای تیم از قبل تعیین شده

ابزارها و تکنیک ها

کارشناسان خبره: برای تخمین ورودی مورد استفاده برای توسعه منشور پروژه استفاده می شوند. که معمولاً از منابع مختلف بدست می آیند ، مانند:

  • واحدهای دیگر در سازمان
  • مشاوران
  • سهامداران ، از جمله مشتریان یا حامیان مالی
  • انجمن ها و تکنسین های حرفه ای
  • گروه های صنعتی
  • کارشناسان دفتر مدیریت پروژه PMO)) Project Management Office

منشور پروژه :مستندی از نیازهای مشاغل ، مشتریان و همچنین آخرین محصولات ، خدمات و نتایجی است که باید برآورده شوند ، مانند:

üاهداف پروژه و معیارهای موفقیت و توجیه آن

üبرآورد نیاز سطح بالای سازمان

üشرح سطح به  سطح فعالیت ها

üدستیابی به سطح نهایی  کاهش خطرات و ریسک های کاری

üخلاصه ای از برنامه های مهم اجرایی

üخلاصه هزینه ها

مدیر ارشد سازمان وظیفه ، مسئولیت ، سطح قدرت به او داده می شود ،نام و وکالت نامه حامیان مالی یا طرفین دیگری که براساس اساسنامه پروژه اختیار دارند تعیین و برآورد نیازهای لازم جهت تأیید پروژه اخذ میگردد