مدیریت تجمیع پروژه Project Integration Management
- موضوع : مدیریت
- فرمت اصلی فایل : ppt
- تعداد صفحات : 37
- حجم فایل: 2.16 mb
مدیریت یکپارچه سازی ، هماهنگی در زمینه ایجاد، اجرا و کنترل تغییرات در برنامه پروژه است
مدیریت ادغام پروژه ، ایجاد هماهنگی کلیه عناصر یک پروژه است که شامل هماهنگی وظایف ، منابع ، ذینفعان و سایر عناصر پروژه میباشد
مدیریت ادغام پروژه علاوه بر مدیریت تعارضات بین جنبه های مختلف یک پروژه ، وظیفه ایجاد تعامل بین درخواست های رقابتی و ارزیابی منابع را هم برعهده دارد.
آیزنر و همکاران (1993) مدیریت ادغام را چنین تعریف می کنند:عنصر اصلی که مهندسی سیستم آنها یک مفهوم را پیشنهاد می دهند ،"مهندسی ادغام" نامیده می شود .
- . آصف و همکاران (2010) از ادغام به عنوان یک فرایند آگاهانه از توسعه یک ساختار حکمرانی ، که مدیریت نیازهای اصلی سهامداران را بیشتر می کند یاد میکنند
(1بیان کلیات پروژه کاری Project Statement of Work (SOW) : شامل یک نیاز تجاری ، شرح دامنه یک محصول و یک برنامه استراتژیک است
(2توصیفی داستانی از یک محصول / خدمات روی پروژه است.
(3مورد تجاری Business Case: سندی است که اطلاعات لازم برای تعیین ارزش سرمایه گذاری یک پروژه را فراهم می کند. پرونده های تجاری نتیجه نیازهای سازمانی ، تقاضای مشتری ، پیشرفت های فنی ، تقاضاهای قانونی ، تأثیرات زیست محیطی ، نیازهای اجتماعی است
(4قرارداد مشابه Contract: ارائه رزومه کاری مشابه و پروژه های انجام شده برای مشتری
(5عوامل محیطی سازمانی :از جمله: استانداردهای دولت یا شرکت ، زیرساخت های سازمانی ، شرایط بازار و ...
(6دارایی های فرآیند سازمانی شامل: فرآیندهای استاندارد ، قوانین و تعاریف سازمانی ، الگوهای سازمانی ، اطلاعات تاریخی و سطح علمی پرسنل شرکت.
خلاصه نیازهای تعریف یک پروژه
نیاز تجاری
اهداف پروژه
محدوده محصول و محدوده پروژه
اطلاعات بودجه
اطلاعات زمانبندی
اطلاعات مربوط به اتمام پروژه
اطلاعات مربوط به ریسک
معیارهای پذیرش پروژه
نام مرجع امضاء ، قدرت معتبر و مدیر پروژه
اعضای تیم از قبل تعیین شده
ابزارها و تکنیک ها
کارشناسان خبره: برای تخمین ورودی مورد استفاده برای توسعه منشور پروژه استفاده می شوند. که معمولاً از منابع مختلف بدست می آیند ، مانند:
- واحدهای دیگر در سازمان
- مشاوران
- سهامداران ، از جمله مشتریان یا حامیان مالی
- انجمن ها و تکنسین های حرفه ای
- گروه های صنعتی
- کارشناسان دفتر مدیریت پروژه PMO)) Project Management Office
منشور پروژه :مستندی از نیازهای مشاغل ، مشتریان و همچنین آخرین محصولات ، خدمات و نتایجی است که باید برآورده شوند ، مانند:
üاهداف پروژه و معیارهای موفقیت و توجیه آن
üبرآورد نیاز سطح بالای سازمان
üشرح سطح به سطح فعالیت ها
üدستیابی به سطح نهایی کاهش خطرات و ریسک های کاری
üخلاصه ای از برنامه های مهم اجرایی
üخلاصه هزینه ها
مدیر ارشد سازمان وظیفه ، مسئولیت ، سطح قدرت به او داده می شود ،نام و وکالت نامه حامیان مالی یا طرفین دیگری که براساس اساسنامه پروژه اختیار دارند تعیین و برآورد نیازهای لازم جهت تأیید پروژه اخذ میگردد